Föreläsare | Marknadsföring YouTube och Digital Taktik

Föreläsare | Marknadsföring YouTube och Digital Taktik

Jag föreläser om digital taktik och älskar att få prata om YouTube. Med över 20 års erfarenhet från digital implementation, taktiska lanseringar och kampanjer har jag en verktygslåda full med exempel grepp och metoder för att lösa de flesta digitala utmaningar små till stora företag har.

De senaste åren har jag jobbat mycket i Asien genom bland annat FMCG-lanseringar i både Japan och Indonesien, ett stort strategijobb för influencers i hela APAC-regionen, uppdrag inom aktivering av människor inom ”field marketing” genom nätet och omställning från reaktiv till preventiv vård för ett större läkemedelsbolag.

I USA har jag mestadels arbetat med lansering av film och reklamkampanjer som inte har så stor annonsbudget, medan jag i Sverige främst arbetat som digital taktikexpert som tas in i reklamprojekt för att driva uppmärksamhet, av startups för att driva tillväxt eller av e-handelsbolag för att lösa någon flaskhals.

Min YouTube-kanal drog jag igång 2006 och ni kan hitta många exempel på hur jag tänker kring digital taktik i de videos som lagts ut där. Måhända lite nördigt, men kanalen har länge varit ett sätt för mig att dela svar på frågor jag får många gånger från många olika kunder.

I föreläsningsuppdragen kommer jag tillsammans med beställaren överens vari utmaningen ligger för gruppen. Därefter tar vi gemensamt fram en föreläsning/workshop eller i många fall en onlineutbildning som hjälper deltagarna att förstå HUR och inte bara VAD de ska göra för att nå sina digitala målsättningar.

Boka mig genom Athenas talarförmedling.

Kontakta mig på: jesper.joakim.astrom@gmail.com

Det handlar mer om praktisk implementation, modeller för genomförande eller taktik för att skapa beteendeförändringar. Jag är en kombo mellan facilitator och föreläsare och leder gruppen genom den teori eller de övningar de behöver för att lösa sina uppgifter.

På en skala mellan 1-5 har jag det senaste året snittat över 4.8 och även om jag ibland lyckas reta gallfebern på någon i rummet, brukar de flesta gå därifrån med ett leende på läpparna.

54 videos om taktisk viral marknadsföring

Lär dig hur du gör innehåll viralt. I kursen går vi igenom de byggstenar och den teori du behöver förstå för att göra innehåll viralt – dvs. saker som gör att användare vill dela ditt innehåll baserat på hur det är utformat, snarare än uteslutande vad det innehåller.

Det ger dig chansen att i varje stund ha en större möjlighet att få maximal spridning på det innehållet du vill dela med dig av.

Ta del av utbildningen här