december 20, 2009

Sociala medier ROI, Lidl och lågkonjunkturen i Sverige

Jag läste ett inlägg som fått någorlunda spridning i sociala medier om ROI beräkningar på marknadsföring och aktiviteter i sociala medier. Det får mig någonstans att vilja gå igång likt Eminem när Jah Rule hade dissat hans dotter i en vers.

Det är nörderi på hög nivå, men hur kan man ge sig in på en arena och diskutera ROI om man inte ens pratar om investeringar. Jag skrev om detta i min engelska blogg.

Där länkar jag även till grundinlägget som gjorde mig irriterad. Jag har säkerligen tusentalet jobbiga fel i min post, men de ämnar jag rätta till efterhand jag får in kommentarer som gör posten bättre.

Hade också en rendez-vouz med julhandeln idag. Besökte Lidl och Coop forum. Det verkar som om lågkonjunkturen verkligen håller i sig då det inte direkt var speed shopping folk spenderade tiden med. Det var prisjämförelse maximus och folk stod verkligen och diskuterade 2 kr i tio minuter.

//Jesper